افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز، احساس ضعف و شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد سی‌ان‌ان می‌گوید که مشکلات مرتبط با سلامتی دلیل انصراف بایدن نبوده است رزمایش مشترک ایران و روسیه؛ شلیک های تمرینی به اهداف دریایی پیام اعتراضی یمن به شورای امنیت درباره تجاوزات اسرائیل به الحدیده دیدار محسن رضایی و مسعود پزشکیان؛ توصیه‌های رضایی به رئیس جمهور منتخب ملت خاندوزی: دریافت تنخواه از بانک مرکزی برای اولین بار صفر شد سربازان اعزامی شهریور ۱۴۰۳ بخوانند | اعلام مشوق های ویژه «سرباز ماهر» حضور بیش‌از ۳ هزار ایرانی در زندان‌های ترکیه صدور یک میلیون و ۶۶۰ هزار روادید برای سفر اتباع خارجی به ایران در سال ۱۴۰۲ دیوان محاسبات با ۲۹ متقاضی ثبت نام برای ریاست | ثبت نام ۲۲ نفر برای پست دادستانی دیوان تونس خواستار توقف فوری نسل‌کشی فلسطینی‌ها شد
سرخط خبرها

جبهه‌گیری گروه ۷ علیه چین‌ و ایران

  • کد خبر: ۲۳۳۶۸۱
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
جبهه‌گیری گروه ۷ علیه چین‌ و ایران
کشورهای عضو گروه هفت اقتصاد برتر (G۷ شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، کانادا و ژاپن) با تکرار ادعاهای پیشین خود علیه تهران و پکن، نسبت به آنچه کمک‌های تسلیحاتی ایران و موسسات مالی چین به روسیه نامیدند، هشدار دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، کشورهای عضو گروه ۷ روز جمعه در نشست پایانی خود در ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای مغرضانه که اتهام‌های پیشین آنها را علیه تهران تکرار می‌کرد، نسبت به پیشبرد برنامه غنی‌سازی هسته‌ای ایران هشدار دادند و مدعی شدند که اگر تهران بخواهد موشک‌های بالستیک به روسیه ارسال کند، آماده اجرای اقدامات جدید هستند.

در بیانیه کشورهای عضو گروه ۷ همچنین آمده است: «ما از تهران می‌خواهیم تشدید تنش‌های هسته‌ای و ادامه فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم را که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد، متوقف کند».

گروه ۷ بدون در نظر گرفتن حسن نیت ایران در همکاری جامع با آژانس بین المللی انرژی اتمی، اضافه کرد: ایران باید در تعامل با جامعه جهانی تضمین‌های قانع‌کننده‌ای بدهد که برنامه هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است.

همچنین بر اساس بیانیه گروه هفت اقتصاد برتر، این گروه در تلاش برای آسیب رساندن به چین یا خنثی کردن توسعه اقتصادی این کشور نیست ولی به اقدامات ناعادلانه پکن در تجارت جهانی پاسخ خواهد داد.

یک مقام ارشد آمریکایی در گروه ۷ گفت: واشنگتن انتظار داشت که شاهد وحدت بی‌سابقه‌ای در میان کشورهای این گروه در مقابله با سیاست‌ها و اقدامات ناعادلانه چین باشد.

آمریکا این هفته تحریم‌های جدیدی علیه شرکت‌های چینی به اتهام ارسال ابزارهای نیمه رسانا به روسیه اعمال کرده بود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز طی نشستی دوجانبه با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکرایی خود، پس از امضای پیمان امنیتی دوجانبه به خبرنگاران گفت: چین به طور مستقیم به روسیه سلاح نمی‌دهد بلکه دسترسی به فناوری تولید این سلاح‌ها را در اختیار مسکو قرار می‌دهد.

بایدن روز جمعه با جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، میزبان اجلاس سران گفت و گو کرد و در آنجا توافق کردند که همه گزینه‌ها را برای تحمیل هزینه‌های بیشتر به روسیه دنبال کنند.

رهبران گروه ۷ همچنین وعده دادند تحریم‌هایی علیه سازمان‌ها و موسساتی اعمال کنند که برای دور زدن تحریم‌های روسیه به مسکو کمک می‌کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->